2015. január 20., kedd

DIY Rope Necklace


I like the most my self made jewelry out of my DIYs. It's surprising even to me, but I've posted only two jewelry posts (one: Crystal pendant necklace- Tutorial! ; second: Gold statement necklace), so I try to post more jewelry makings in the next weeks. Although our winter is not so cold and grey yet, we need some sparkling! :)

A few words about the ingredients: I bought this blue cup chain in a thrift shop. Nowadays I really like those rope necklaces, so I decided to make one. 



A saját készítésű dolgaim közül talán az ékszereket szeretem legjobban. Számomra is meglepő, de eddig csak kettő ilyen témájú posztot tettem közzé (az egyik: Crystal pendant necklace- Tutorial! ; a másik: Gold statement necklace), ezért a következő időszakban igyekszem pótolni mulasztásomat, és bemutatni a legújabb DIY bizsuimat (javarészt nyakláncok lesznek). Bár az eddigi telünk nem volt túl szürke és zord, azért ránk fér egy kis csillogás :)

Pár szó a felhasznált kellékekről: a dupla soros, kék strasszláncot egy turkálóban vettem. Már régóta akartam kezdeni vele valamit. Mostanában nagyon megtetszettek a selyemzsinóros nyakékek, így ebből is ilyesmit terveztem készíteni. 

Supplies: // Kellékek:
  • Scissors //olló
  • Needle, thread // tű, cérna
  • Cup chain // strasszlánc
  • Rope // fonott selyemzsinór
  • Glue // ragasztó
  • Nude fabric // testszínű vékony anyag
  • 2 pcs cord tips // 2 db zsinórkupak
  • head pins // talpas szerelőpálca
  • Pliers // fogó

I tried several designs: // Kipróbáltam több elrendezést is:






In the end I chose this one: // Végül emellett döntöttem:


The steps of making: // Az elkészítés menete:

1. Draw around the arrangement on a nude fabric. // Nagyjából jelöld be az elrendezés helyét egy testszínű anyagon.

2. Start to sew the cup chain on the marked spots. // Varrd fel a strasszláncot a jelölt helyekre. 

3. When you finish, cut the spare fabric. // Mikor végeztél vágd le a felesleges anyagrészeket.

4. Put the head pins into the cord tips, cut the end of the pin if it's necessary, than make a hook with a pliers. // A fém zsinórvégekbe tedd bele a talpas szerelőpálcákat, majd csípd le a felesleget róluk, egy fogóval hajlíts kampót a végükre.

5. Glue the inside of the cord tips and put them on the ends of the rope. // A zsinórkupakokba nyomj pillanatragasztót, majd nyomd rá a zsinór végére.

6. Sew the rope to the cup chain. // A zsinórt is varrással rögzítsd a lánchoz.

7. Make stronger the stitches with super glue. // Erősítsd meg az öltéseket egy kis ragasztóval.

In the end my necklace looked like this. This scallope-shape didn't work for me, so I added 4 more cup chain pieces to it. 


Végül ilyen lett a nyaklánc. Ez a scallope forma mégsem tetszett így, készen, ezért még hozzáadtam 4 kisebb láncdarabot. 

Between stages // Átmeneti állapot

Finally I tie the short cup chain pieces to the necklace with stitches and glue (like in step 2 and 7). Here is the result:

Végül pár öltéssel, némi ragasztóval az összes kis láncdarabot rögzítettem a nyakláncon. Íme a végeredmény:

The necklace display was made by me, I found the instructions on this site: Jewelry Making Journal 

A nyakékállványt én készítettem, ezen az oldalon találtam hozzá leírást: Jewelry Making Journal 
  
Have a nice week!
Szép hetet! 

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése