2015. június 28., vasárnap

Kameez Refashion


I thrifted this Indian (?) tunic (or kameez, or kurti? I don't really know...) in early Spring. Originally it had two long slits on both sides, so I'd have to wear it with leggings or jeans. I didn't want it, so I started the alteration.

Kora tavasszal turkáltam ezt az indiai (?) tunikát. Eredetileg derékig fel volt sliccelve, tehát cicanadrággal vagy farmerrel kellett volna viselni. Egyikhez sem volt kedvem, ezért átalakításba fogtam.


The embellishment of the neckline is gorgeous! // A nyak díszítése egyszerűen csodálatos!
I tried it on. // A tunika felpróbálva.

First I thought I'll make a light Summer dress from it. I chopped off the sleeves, and sew the slits. Unfortunately it didn't fit right on me, as you can see on the pic below. So I had to sew back the sleeves and cut apart the slits. It was really frustrating to think about all the unnecessary  work! :)

Először arra gondoltam,hogy egy díszes nyári ruhácskát faragok belőle, hiszen a hossza megvolt hozzá. Az ujjakat leszedtem, két oldalt összevarrtam a felvágásokat. Sajnos, mint az alsó képen látható, ez nem volt valami jó ötlet. Nem az én alkatomhoz illő ruha kerekedett ki belőle, elég előnytelenül állt. Így hát visszaállítottam mindent az eredeti állapotába (kicsit sem volt bosszantó a felesleges munkára gondolni :) 


As a dress // Ruhaként

After the dress-fail I stayed at the tunic concept. It was too long as a tunic, so I had to chop off the bottom of the dress. I was little bit afraid of the sewing of this muslin-like fabric, but fortunately it was really easy. After hemming the sides I sewed back the sleeves. I took them in a little bit, and cut off the ends of them. Voilá, it was ready! :)

A ruha-fiaskó után maradtam a tunika vonalnál. Mivel nekem túl hosszú volt a tunika, ezért le kellett vágnom egy keveset az aljából. Ettől kicsit féltem, mert ez a muszlin szerű anyag nehezen varrható, de szerencsére nagyon kezesen viselkedett. Miután a szegessel megvoltam következtek az ujjak. Ezeket csak picurit beszűkítettem, és levágtam a felesleges részeket. Voilà, kész is voltam!





Do you like this refashion? Do you have questions about it? Write me in the comments below or on Facebook!

Tetszett a mai átalakítás? Kérdéseid vannak? Írj nekem a kommentekben alul, vagy Facebookon!



2015. június 13., szombat

DIY Black Shorts from Skirt


Every Spring I examine my wardrobe. I sort out the clothes I didn't wear last year, I put away my winter clothes, and collect the ones which need repair. I found this skirt while I do my annual wardrobe cleaning. It was on the blog last year, I altered it. I had to admit that I have so many black skirts, and I can't wear all of them, especially when I wear colorful clothes in Spring and Summer. So this skirt had to renew. It was wide enough to make shorts from it. I exceptionally won't write down the steps of the making, because there will be a DIY shorts post soon on the blog. Have a good time while reading this post and have a good weekend too! 


Minden tavasszal átvizsgálom a ruhatáramat. Kiválogatom azokat a ruhákat, amiket már tavaly sem hordtam, elrakom az őszi-téli ruháimat, összegyűjtöm a javítani- vagy átalakítani valókat. Így került a kezembe ez a tavaly átalakított szoknya. Rá kellett döbbennem, hogy fekete szoknyából van jó pár a szekrényemben, felesleges még egy. Tavasszal és nyáron egyébként is a színes holmikat preferálom, így a szoknya bekerült az "átalakítandó" halmazba. Mivel elég széles volt, így megpróbálkoztam rövidnadrágot kihozni belőle. Kivételesen nem írom le az elkészítés menetét, mert nemsokára lesz DIY rövidnadrág itt a blogon, csak néhány képet a naci részleteivel, és persze "utána" képekkel. Jó nézelődést és jó hétvégét! 

Before: // Előtte: Black Bow Skirt 
The lace on the bottom of the shorts' leg. //  A csipkeszegély a rövidnadrág szárán.
The formation of the waist and the pockets. // Zsebek és a derék kialakítása.
A pocket // Zseb